12 februari 2022

Vernissage: Erika Stöckel och Ida-Johanna Lundqvist

Vernissage: When our memory becomes mine

Lördag 12 februari kl 12.00

Välkommen på vernissage för utställningen When our memory becomes mine av Erika Stöckel och Ida-Johanna Lundqvist!

Nu öppnar en ny konstutställning i Kulturhuset Möbelns konsthall där vi möter vi teman som saknad, förgänglighet och förlust i When our memory becomes mine. Konstnärerna Erika Stöckel och Ida-Johanna Lundqvist  utforskar sin egen historia och viljan att bevara den. Hur förhåller man sig till förlorade relationer och traditioner? Kan man sakna något man aldrig haft eller något man vet kommer försvinna?

Kl. 12:15 inleds ett konstnärssamtal mellan konstnärerna Erika Stöckel och Ida-Johanna Lundqvist lett av kultursekreterare Louise Magnusson.

Vi bjuder på dryck och tilltugg.

Läs mer om utställningen här.

Utställningen When our memory becomes mine visas i Konsthallen Kulturhuset Möbeln 12 februari 2022– 23 april 2022